معرفی انیمیشن | شهید حسین فهمیده
  • کد مطالب: ۱۷۷۴۸۱
  • /
  • ۰۸ آبان‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۹

معرفی انیمیشن | شهید حسین فهمیده

شهید محمدحسین فهمیده، فرزند محمدتقی، در سال ۱۳۴۶ در شهر قم چشم به جهان گشود.

عاطفه جوینی - شهید محمدحسین فهمیده، فرزند محمدتقی، در سال ۱۳۴۶ در شهر قم چشم به جهان گشود.

او دوران کودکی را همراه سایر فرزندان خانواده و در کنار برادرش داوود که وی نیز سه سال پس از شهادت محمدحسین شهید شد، با صفا و صمیمیت و زیر سایه‌ی محبت پدر و مادر سپری کرد.

محمدحسین کلاس اول تا چهارم ابتدایی را با یک معلم روحانی طی کرد. سال پنجم ابتدایی و اول و دوم راهنمایی را به دلیل انتقال خانواده‌اش به کرج در دو مدرسه در این شهر گذراند.

در همین دوران بود که به واسطه‌ی حوادث انقلاب، او نیز مانند میلیون‌ها جوان و نوجوان دیگر دچار تحولات عظیمی شد. شهید محمدحسین فهمیده نوجوانی خوش‌برخورد، شجاع و کوشا بود و به مطالعه علاقه‌ی فراوانی داشت.

در روزهای نخست جنگ تحمیلی، محمدحسین تصمیم گرفت به جبهه برود و با عراقی‌ها بجنگد. او زمزمه‌ی رفتن را آرام در خانواده و بین دوستانش انداخت.

داستان این انیمیشن در جبهه‌ی جنگ اتفاق می‌افتد، زمانی که حسین فهمیده تصمیم می‌گیرد یک‌تنه با تانک‌های عراقی روبه‌رو شود. او پس از کشتن چند عراقی، زخمی می‌شود و روی زمین می‌افتد.

وقتی پیشروی تانک‌ها را می‌بیند، تصمیم می‌گیرد تعداد زیادی نارنجک به خودش ببندد و زیر تانک عراقی‌ها برود. بعد از این اتفاق، تانک‌ها منفجر و محمدحسین به مقام والای شهادت نایل می‌شود.

نام انیمیشن:
حسین فهمیده

نویسنده و کارگردان:
شاهین خردمند

سال ساخت:
۱۳۹۴

کشور:
ایران

زمان:
۷ دقیقه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.